Om zoveel mogelijk faciliteiten te bieden aan de moderne werkplek is
het belangrijk om diverse bedrijfsmiddelen te integreren tot een goed
samenwerkend geheel. Veelal wordt voor het klantenbeheer een CRM pakket
gebruikt (Custom Relation Management).
Veel van deze CRM pakketten kunnen met een extra software module worden
gekoppeld met een telefooncentrale. Hierdoor kan op basis van de
nummerweergave of een ingegeven klantnummer snel worden gezocht naar de
juiste gegevens, zodat op het moment dat de telefoon wordt aangenomen
de gegevens bekend zijn.
De nieuwe generatie telefooncentrales
beschikken standaard over een CTI interface die geschikt is voor
integratie met diverse CRM pakketten. Om de integratie mogelijk te
maken wordt een speciale CTI software module gebruikt. Deze module kan
een integratie met o.a. Microsoft Outlook, WinRIS, AccountView en Exact
verzorgen, maar ook met vele andere pakketten. De CTI software kan ook
op zichzelf worden gebruikt en bevat standaard een zelf in te richten
database.
Er is ook een speciale versie, bedoeld voor receptie
werkplekken. Hierin wordt van alle medewerkers een duidelijk overzicht
met bezet indicatie gegeven en tevens de telefoonnummers waarop de
medewerkers bereikbaar zijn. Optioneel kan ook een SMS Gateway worden
gebruikt zodat de receptie snel korte berichten kan versturen naar
mobiele telefoons. Indien een voordeur of magazijn ingang via de
receptie wordt geopend, kan een IP netwerkcamera worden aangesloten.
Zodra er wordt gebeld, wordt direct een beeldverbinding bij de receptie
zichtbaar en kan de deur worden geopende vanuit hetzelfde scherm.
|